CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, April 7, 2008

أنا أتسرقت يا رجاله

مرسى أبن الزناتى أتهزم يا مينزززززززز
بالانجليزى
بس مش مرسى اللى أتهزم أنا اللى أتسرقت يا رجاله وبالعربى
أمبارح أثناء رحلتى فى المدونات روحت مدونة أخف دم وكان كاتب بوست قديم عن مواضيعى وقصايده اللى بتسرق
أنا بقى نفشت ريشى وقلت أكيد اى خاطره كتبتها متسرقتش عشان أنا أصلا عيله وبخرف زى ما أنتى عارفين
عملت سيرش عند عمنا جوجل وكتبت فى من أنا اللى كنت كتباها فى بوست عيله وبتخرف
وملقتش حاجه فرحت أوى قلت أيوه كده مهو مين هيسرق عيله وبتخرف زيى
قلت طيب أجرب تانى كتبت جمله كامله من الخاطره العبيطه اللى كنت كتباها واذا بالمفاجأه تصيبنى بالدوار واحد عبيط كاتب الخاطره كامله
كلها والله كلها ومسميها محدش يستاهلك يا قلبى
يا أخى كتك وجع فى قلبك يارب وتتقطع أيدك اللى سرقت بيها حاجاتى
مش عشان أنا بت مقطعه السمكه طرنشات وديلها حلقات ومفيش منى اتنين لاء أحنا أتفقنا من الاول أنى عيله وبخرف
لكن علشان بجد كل كلمه كتبتها سواء كانت فى بوست او غيره او حتى كتبتها فى كتاب ولا ورقة لحمه وأنا قعده بزاكر كانت طالعه من قلبى بجد
لما كتبت من أنا ده مكنش من باب الابداع لاء ده كان عشان فعلا أنا فى الفتره دى مكنتش لاقيه نفسى
من أنا دى أنا كتبتها زماااااان على منتدى هانى حسين بتاع استار أكاديمى الله اعلم بقى الامور اللى خدها خدها أمتى ومنين
حبيت بس أقولك كل واحد يحافظ على حاجاته وأى حاجه بيكتبها مينزلهاش عالنت مالها البوستات العاديه اللى أحنا بنكتبها
وعلى فكره مش لازم نكون كتاب عظماء عشان نخاف على حاجتنا كفايه نخاف عليها عشان هى بتعبر عننا وعن حاله عشناها عن كل كلمه فيها حته مننا سواء كانت حلوه او وحشه غلط أو صح
كفايه بس أن أحنا فيها وشخصيتنا مرسومه بين سطورها
وفى النهايه عايزه أقول حسبى الله ونعم الوكيل ويارب ايده تتقطع اللى ياخد حاجه مش بتاعته من أى حته وينسبها لنفسه يارب

45 comments:

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
rana 3amra said...

اهو دة اللى كنت عاملة حسابه
بصى يا دودو احنا نتفق فيوم تيجى ونروح سوا الشهر العقارى نسجل المدونتين
اه والله جد
ع اى حال وحشتييييييييييينى قد السما والارض زى ما كنت بقولك زمان فى الايام الخوالى
ادعيلى يا دودو خلاص فاضل شهرييييييين بس :)

شاب نفسة يحقق حلمة said...

كلنا لها بقي المهم في حاجة اتسرقت تاني
تحياتي ليكي

Empress appy said...

طيب ما تقولى مين ده هو مدون ولا ايه سيبينى عليه بس قولى

الحمد لله انا بكتب حاجات تودى فى داهيه محدش هيجى نحيتى ههههههههههههههه

بس بجد هاتى اسمه وهتشوفى اعمل فيه ايه

Empress appy said...

الا يا بنت انتى فكرتينى هو مش احنا بنات ليه تقولى اتسرقت يا رجاله يا نهار عليكى طيب انا ماشيه وزعلانه منك بقى

alshared said...

كلنا لها

وبعدين أصلا البلد كلها مسروقه هاتيجي عليكي أنتي ومش هاتتسرقي

:)

بس أنتي لازم تقولي علي المدونه اللي سرقتك علشان نعمل الواجب مع صاحبها
:)

تحياتي

الـسـيـدة نـون said...

هو ايه الحكاية
هو انا كل مادخل مدونة الاقى صحابتها بتشتكى من السرقة
انا كنت عند لماضة لاقيتها برضه زعلانة اوى علشان حد سرقها
هاقولك نفس ردى عليها
اللى ينشر حاجة على النت لازم يتحمل المجازفة يا هندودة لان اى حد معرض للسرقة
انا اتسرقت قبل كدة كنت كاتبة قصيدتين بس بصراحة انا كنت الاول نشرتهم قبل ما اعمل المدونة وماكنتش كتبت اسمى بناء على طلب هانى
واتسرقوا القصيدتين وضافوا عليها حاجات وقالوا بتاعة حد تانى
وعادى زعلت شوية واتقمصت وبعد كدة غلطت نفسى من الاول علشان سمعت كلام هانى ونشرتهم من غير اسمى
المهم مش عايزاكى تزعلى
واعملى حسابك انك معرضة ان حد ياخد حاجاتك وينسبها لنفسه
انا برضه لاقيت البوستين بتوع الحريمى والرجالى حد واخدهم ونشرهم فى احدى المنتديات بس بصراحة كان كاتب انهم بتوعى وذكر اسم المؤلف اللى هو انا يعنى
متزعليش نفسك يا هندودة
تحياتى ليكى
اختك خيخة

3ala asm masr said...
This comment has been removed by the author.
3ala asm masr said...

rana 3amra
وحشتينى اخر حاجه يا حبى والله
انا اللى نفسى امتحاناتك تخلص عشان نتكلم كتير زى الاول
وحشتينىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىىى

3ala asm masr said...

شاب نفسه يحقق نفسه
لااااااا لا يلدغ مؤمن من حجر مرتين خلاص اكتر من البوستات العاديه مش هكتب

Unknown said...

ولا تزعلى نفسك يابنتى
هى صحيح حاجة تغيظ وتحرق الدم انا كنت برضه دخلت مدونة اخف دم وكان كاتب موضوع السرقة ده بس ده الطبيعى على النت المفروض تتوقعيه
عموما لو هو سرق الكلام فهوا ماسرقش احساسك بيه وده الاهم
تحياتى

3ala asm masr said...

appy
مهو للاسف مش مدون
ده انا حتى جيت اكتبله تعليق معرفتش
على فكره يا ابى انتى ظلمتنى انا قلت انا اتسرقت يا رجاله عشان الرجاله هما اللى يدخلوا فى الخناقه ولا اضربوا يبقى احنا فى السليم
فهمتى بقى؟
يعنى ده كمين

3ala asm masr said...

الشارد
يا سيدى البلد عندها ثروات تتسرق لكن الكلمتين الكحيانين اللى بنتكتبهم كمان هيتسرقوا ؟

3ala asm masr said...

بنت خيخه واى كلام
يا خيخه والله انا كنت منزلاها باسمى لكن فى ناس كده معندهاش ضمير وبتستخسر تكتب منقول حتى بلاش باسمى بس يكتبوا انها منقوله
تحياتى ليكى يا ام شريف

3ala asm masr said...

totaaaa
عندك حق بس مين اللى هيفهم الكلام ده

Soooo said...

تصدقي اني اكتشفت اني مقصر في حقك ومش باجيلك كتير

ازيك يابنتي وازي الحياه معاكي
شوفي ياستي
تقريبا لو قريتي ردي على لماضه في الموضوع بتاعها هتفهمي قصدي من التعليق اللي هقولهولك
اللي هو
استفيدي من النقد الموضوعي للي كتبتيه واتسرق منك
شوفي رد فعل الحياه عامل ايه
مش هقولك ماتحرقيش في دمك ولا بتاع
لانه طبيعي .. واحده اتسرقت .. هتحرق شمعه في جامع السيده نفيسه مثلا

بس في المطلق
لو جيتي وكتبتي حاجه وخايفه عليها قوي .. خاطره او قصيده او قصة قصيره .. عليكي وعلى الشهر العقاري
سجليها مش عارف ببتاع تلاته جنيه
وبعد كده نزليها في اي مكان باسمه الحقيقي .. ولو حد سرقها ساعتها
ارفعي قضيه وانتي متطمنه وفي بطنك بطيخه صيفي
يا هيتقفل الموقع الي هو ناشر عليه الكلام وهتاخدي حقك الادبي ساعتها .. يا اما بقى تهزأيهم بالطريقه
وانا عن نفسي باحب التهزيء بالطريقه
حلو قوي الطريقه دي




سلاموووووووووز

Unknown said...

طب واللي يسرق موضوع ده
حده في الاسلام ايه
قطع مدونته
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ربنا ياخدهم اللي بيسرقوا الافكار
بس انا لو مكانك
كن هزأته وعرفته قيمته

رئيس جمهوريه نفسى said...

لو هو مدون حدثى البوست وحطى لينك مدونته واحنا نروح نقطه طرنشات

رئيس جمهوريه نفسى said...

على فكره اول كومنت فيرس ياريت تشيليه

Bongo said...

لا إله إلا الله
الموضوع ده ماله منتشر اليومين دول ليه كده
المهم عايزة اقولك حاجتين
اول حاجه الشخص اللي بياخد حاجه مش بتاعته ربنا هيحاسبه و كفاية شكله قدام نفسه , فأدعيله بأن ربنا يهديه متدعيش عليه
انا عارفه الموضوع مستفز و خنيق بس علشان تبقي انتي الأحسن

تاني حاجه
الحاجه اللي بتتسرق بيبقي معروف مين صاحبها الاصلي و بيبقي عليها التاريخ اغلب المدونين بيكونوا عارفين ده

فمتضايقيش نفسك يا جميل

:)

3ala asm masr said...

soooo
أنا حاسه انى الخواطر بتاعتى مش جامده اوى لدرجة أنى أسجلها بس دى حاجه أنا حسيت بيها عشان كده زعلت أنها أتسرقت
منور يا باشا

3ala asm masr said...

أنا أنسان
والله كنت عايزه ا‘مل كده وجيت أكتبه كومنت معرفتش
وللاسف هو مش مدون

3ala asm masr said...

رئيس جمهورية نفسه
مهو لو مدون كنت عرفت أ‘عمل حاجه لكن هو مش مدون

3ala asm masr said...

bongo
مهو لما بيبقى الواحد مضايق مش بيفكر فى انه يكون احسن او اوحش
ميرسى يا قمر على الزياره واكيد هزورك قريب

القلب الطيب said...

معلش اتخن تخين بيتسرق هنعمل ايه هى الدنيا كدة تحياتى لكى
القلب الطيب

3ala asm masr said...

القلب الطيب
عندك حق هى الدنيا كده

د/اجدع بنوته said...

انتشررررررررر اوى الموضوع ده

ربنا ياخدهم ياااااارب

اى حد ياخد اى فكرة او مجهود حد وينسبه لنفسه بسلامته

..................ز

انتى فين يابنتى اخبارك ايه وحشتينى

يارب تكونى بخير

Reham Mahmoud said...

معلش مفيش ضمير عند حد دلوقتى
ربنا يعوض عليك
تحياتى
ريهام

Reham Mahmoud said...

معلش مفيش ضمير عند حد دلوقتى
ربنا يعوض عليك
تحياتى
ريهام

Anonymous said...

دى حركه وحشه اوىىىىىىىىىى
وبتوجع وتضايق بس معلش متزعليش نفسك
انا مع كلام خيخه وسووووووو


ووحشانى يا جميل
ومتزعليش
سلامى

رحــــيـل said...

انا مش عارفه بجد اللى بيسرق حاجه زى كده مش بيكون مكسوف من نفسه
اكيد ده حد مريض فعلا
حسبى الله ونعم الوكيل

تعرفى قلقتينى لما اروح اجرب اشوف حد علم على مدونتى ولا لسه

و القادم....أجمل said...

الموضوع دا بأه عادي جدا
فعلا زي ماتقال
حتى الأدباء الكبار أوي بيتاخد أعمالهم
بس يكفيكي شرفا
و فرحا و حاجات تانية حلوة
إنك حستيها و إنتي بتكتبيها
:)

3ala asm masr said...

د/ اجدع بنوته
بلاش ياخدهم خليهم وخلاص
انت كمان وحشانى اوى

3ala asm masr said...

ريهام محمود
ربنا يعوض علينا كلنا

3ala asm masr said...

shayma
انتى كمان وحشانى مووووووت
وعشان انتى جيتى انا مش زعلانه

3ala asm masr said...

ra7eel
فعلا مريض مستنى اى حد يقوله كلمة اعجاب

3ala asm masr said...

والقادم أجمل
عندك حق يكفينى اللى حسيته وأنا بكتبها

د. إيمان مكاوي said...

شكرا على مرورك على مدونتي المتواضعه
وموضوع السرقه ده أنا لسه كنت بفكر فيه بس يا ترى إيه الحل؟

المـــفـــــــقــــــــوعـــــة مــرارتـهــا said...

هو ده مشكلة النت ماعلش
ماتزعليش نفسك
ربنا لا يسامحهم اللصوص

المـــفـــــــقــــــــوعـــــة مــرارتـهــا said...

نفسي أعرف حاجة يعني الحاج جوجل واضح انه صاحي وبيكتب كل حاجة ماحدش ابن حلال يبلغ باللي بيتسرق ليه ؟

Amr Ahmed said...

لا عادي
بتحصل كتير جدا

مرة مجلة teen stuff

اخدت صور احمد حداد ونشرتها

بس للامانة رجعوا اعتذروا

هي دي مشكلة التدوين

تقريبا مفيش حقوق ملكية

مدحت محمد said...

اعتزلتى الكتابة ولا ايه ياهند

Anonymous said...

هههههههههههه
ماشي يامرسي عسوله بجد
انا برضه كنت بكتب في حته تانيه
واتنشلت ناشله ما بعدها نشله
بس علي مين باسورد في عضويه
في كل حته في مواضيعي
وعملت فضيحه للنشال بجلاجل
فرجت عليه الشبكه العنكبوتيه
وزي ماانت قلتي مش عشان احنا مبدعين
ولا عباقره بس عشان الحاجات دي هي احنا

rtrcbh said...

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته
آختى الكريمة
لما أراك لم تشاركي معنا في حملتك إلى الآن ؟
أختى الكريمة : هي حملتك هي لغتك ولغتي أذا لم نحافظ عليها نحن ونعمل على نشرها فمن يفعل ذلك ؟؟
أنا لا ادعوا إلى المثالية فى استخدام اللغة والأمر مفصل بالموضوع بالمدونة
وهى ليست دعوا لفرض قيود على كيفية التعبير عن الرأي فلك مطلق الحرية في هذا
أختي الفاضلة أن مشاركتك في هذه الحملة سوف يكون احد أسباب نجاحها ونشر لغتك
ندعوا إلى الاعتزاز بلغتنا ..أعلم انك تعتز بها ولكنى أدعوك الآن إلى نشر الأمر بين كل من تعرف وكل زوار مدونتك التي تدون بها وكل المنتديات التي تشارك بها
إلا أذا كنت غير مقتنع بالفكرة والحملة فلك مطلق الحرية في هذا واعتذر أذا كنت أطالت عليك
والسلام عليكم

Mohamed Hesham Safa said...

يا رب يا رب يا رب