CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Wednesday, February 13, 2008

عيله وبتخرف


لست أعلم من أنا؟

أنا الحب أم الشقاء ؟

أنا الصمت أم الكبرياء ؟

أنا اليأس أم الواقع؟

من أنا ؟

سؤال يحيرنى ..يقتلنى ..يذبحنى

فمن أنا؟

أنا التوهه فى عالم النسيان

أنا الصمت فى عالم الاحزان

أنا العشق فى عالم الكراهيه

أنا التى أحبتك فى عالم لا يعرف الحب

وعشقت قلبا لا يعرف العشق

وكنت أسيرة لملك لا يعرف الرحمه

وضعت

فى هواك أنا ضعت

وتوهت

فى عالمك أنا توهت

والان رجعت لاسأل من أنا

الان أدركت

أنا؟؟

لا شيئا أنا بدونك

بدونك لست أنا رغم قلبك القاسى

بدونك لست أنا رغم حبك الكاذب

بدونك لست أنا رغم عالمك المظلم

بدونك؟

لست شيئا أنا بدونك

فالان أنا ...لست أنا

وحياتى ليست حياه

أيها الملك المستبد لقد سلبتنى منى

أنا قلبا أسير الهوى وعاش الضياع

أنا قلبا من الشقاء أرتوى وأنتهى بالخداع

أنا عشقا قابله الوداع

أنا؟

لست أنا

37 comments:

Rehab Mostafa said...

أحلى تخاريف من أعقل عيله ;)

Unknown said...

انا اقولك تلاقي نفسك فين
امام المرآه
أو
وانت بتقري كتاب حلو كان نفسك فيه من زمان
وانتي بتمسح على شعر ولد صغير غلبان بيشوي ذره على الكورنيش
وانتي بتشتري باكو مناديل من بنوته على الموقف وانتي رايحه الكليه
وانتي عنيكي بدمع وانتي بقري ايه في المصحف
مش لازم نفسك تضيع منك في لما تحبي
ممكن تحبي وتلاقي نفسك
وممكن تلاقيها لو حبيتي نفسك
ولو حبيتي الدنيا والخير
..................
أطيب الاماني بان تجدي نفسك
وان تجدي قيمه لحياتك

الـسـيـدة نـون said...

انتى انسانة حزينة وحيدة مخلصة حالمة مش بتكبر دماغها يعنى ماينفعش حاجة تعدى قدامها كدة
بسيطة
حنونة
مش بتحبى تأذى حد
مابتحبيش حد يأذيكى لانك بتتأثرى نفسيا بسرعة
ده انطبعاتى عنك يا هندودة من غير ما اشوفك
المهم يا جميل
الحازوقة يعنى الزغطة
سلام يا سكرة
اختك خيخة

فرنسا هانم said...

هو مولد التخاريف ولا ايه ؟؟
هناك فرنسا بتخرف
وهنا هند بتخرف
لكن
جميله تخاريفك يا هند
فيها كلام جميل
فيها سؤال يحيرنى يقتلنى يذبحنى فمن انا ؟
بجد
جميله

Empress appy said...

انتى انسان جميل ربنا خلقه يعيش فى دنيا هاديه بس هو لوثها بالصخب والكرهه والانانيه
هند بص للدنيا بنظرة تانيه شويه واقدرى تعيشى وتتعيشى

رحــــيـل said...

هنوده

خرفى براحتك
بس تعرفى اكيد هتلاقى نفسك فى يوملوحدك من غير حد
الاكيد انها بتكون مسأله وقت
كلام جميل وحزين

حبة حاجات (ايمان) said...

جميــــــــــــــــــــــله اوى

لكى كل التوفيق

رئيس جمهوريه نفسى said...

متستنيش حد يقولك انت مين دورى بنفسك على نفسك واعرفى انتى مين

3ala asm masr said...

رحاب مصطفى
يا رافعه معنوياتى

3ala asm masr said...

انا انسان
انا مش عارفه احب نفسى

3ala asm masr said...

بت خيخه واى كلام
حكيم روحانى حضرتك؟
هههههههههه
كل كلمه قولتيها صح خصوصا انى مبحبش حد يجرحنى لانى بجد بتجرح بسرعه
زى لوح الازاز الخربشه فيه بتعلم

3ala asm masr said...

فرنسا هانم
انتى الاجمل ديما والله

3ala asm masr said...

appy
انا تعبت من جوه ومبقتش عايزه اعيش انا مش عايزه انكد عليكم بس بجد ساعات بحس انه كفايه تعب لحد كده بقى

3ala asm masr said...

ra7eel
يارب تكون بس مسالة وقت

3ala asm masr said...

رئيس جمهورية نفسه
ضاعت منى ولسه ببدا القيها

3ala asm masr said...

حبة حاجات -ايمان
انتى الاجمل يا قمر

الأستاذ said...

ومن كمن يظن أنه هو؟
فهمتي حاجة من الجملة اللي فاتت دي؟
المهم ربنا يكرمك وتعرفي من أنتِ؟
المهم إن الواحد يلاقي نفسه بجد مش كلام وخلاص والله أنا مش لاقيها وربنا يستر وألاقيها قبل بكرة لأني بكرة هتم 20 سنة وخايف من ده
ربنا يستر
مع أطيب تمنياتي إنك تلاقي نفسك
تحياتي

3ala asm masr said...

الاستاذ
بينى وبينك انا مفهمتش حاجه
لكن انت قلقتنى عليك الحقيقه مش لاقى نفسك وهتم 20 سنه
عموما انا هدور معاك
كل سنه وانت طيب

كرياكو said...

هند
اية الكلام الكبير دة
انتى وصلتى للكعبلة

بجد بدعيلك تخرجى منها

لو انى مش عارف اخرج منها

3ala asm masr said...

كرياكو
يارب نخرج منها كلنا

د/اجدع بنوته said...

كلام تسرب لقلبى معرفش ازاى

هرتله بس .. هرتله حساسه اوى عاقله اوى

ياريتك تهرتلى كده كتير

3ala asm masr said...

د/أجدع بنوته
خايفه افضل اهرتل كده الربع اللى حيلتى يضرب

رئيس جمهوريه نفسى said...

دورى واستمرى تدورى لانك مش حتلاقى اهم من نفسك تدورى عليهاولما تلاقيها حافظى عليها

صانعة الحرية said...

السلام عليكم
ازيك يا هند
انا متفقه مع اخونا انا انسان فى كل اللى قاله
=========
انتى روحتى الكليه ولا لسه؟؟

فتوح أبو المفاتيح said...

مشاعر حب وعشق رائعة
تصورين حب وائع
وصل لحد التملك
تكامل بين فردين
رغم جفاء الفرد الآخر
نوع حلو من الاخلاص
وةلكن يصاحبه عذاب

بس بجد حاجة حلوة
حلوة خااااااااالص

dina said...

بوست جميل بجد و اسلوب راقى جدا...مستنيين الجديد ان شاء الله

آخر العنقود said...

بوست جميل فعلا
اول زيارة لمدونتك
بس فعلا واضح انك انسانة واضحة وصريحة مع نفسك
وده واضح من كتابتك

تقبلى مرورى
تحياتى

إبـراهيم ... said...

لأ ....
إنتي جابوتي عن السؤال بدري قوووي


لــست أنـــا


في انتظـار .. أنا كِ الأخرى .. لتتحدث، وتنطلق


تحياتي

3ala asm masr said...

صانعة الحريه
منوره
لاء لسه مروحتش

3ala asm masr said...

فتوح ابو المفاتيح
شكرا ربنا يخليك
انت رفعت معنوياتى

3ala asm masr said...

dina
ميرسى يا قمر

3ala asm masr said...

اخر العنقود
ميرسى على رايك فيا
ويارب متكونش اول واخر زياره لمدونتى

3ala asm masr said...

ابراهيم ... معايا
ان شاء الله نلاقيها وتنطلق

Anonymous said...

ولا عيله ولا بتخرفى

كلام من جوه اوى
وحلو اوى
:))

ابو صهيب ( الجمعاوي الاصيل)سابقاً said...

تخاريف عجيبة بصراحة

وانا مش فاهم حاجة خالص

ياريت اللي يفهم يبقى يفهمني

3ala asm masr said...

shayma
ربنا يخليكى يا قمر
انتى احلى

3ala asm masr said...

الجمعاوى الاصيل
ما احنا اتفقنا من الاول انى عيله وبخرف
يعنى ده كله تهيس