CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, February 25, 2008

قلت أجاوب التاج

مش هخبى عليكم انا فى حاله نفسيه وايضا صحيه لا تسر عدو ولا حبيب
متتخضوش بس النفسيه مش تمام فمأثره على الصحه شويه
والنبى أنا لسه صغيره ع الكلام ده بس يلا معلش الحمد لله على كل حال
بقالى يومين بعد ما الكمبيوتر بتاعى أتصلح والروح ردت فيه والحمد لله بفتح البلوج ونظرا للحاله النفسيه اللى مش ولابد
ببقى مش عارفه أكتب أيه عايزه أكتبلكم حاجه كويسه ومش عارفه أقول أيه أفتكرت تاجين جولى من فتره من احمد الصباغ ومن د\اجدع بنوته
قلت أجاوب تاج الصباغ واللى جالى من أحمد ومن د/اجدع بنوته

بسم الله الرحمن الرحيم
هل توافق على حذف خانة الديانه من البطاقه الشخصيه؟
لاء مش موافقه. ومش موافقه اصلا على انى اعترف بأيه ديانه غير الديانات السماويه التلاته ...اليهوديه والمسيحيه والاسلاميه . وأحنا دوله أسلاميه يبقى اللى يعيش هنا يطبق قوانين هنا بس بردو مش موافقه أنى أنسب أى ديانه تانيه للاسلام يعنى نحاول نميز الناس اللى بتدين بغير الديانات السماويه التلاته

ما رأيك بالمثليين؟ وهل هى حريه شخصيه؟ هل توافق على الاعتراف بهم؟ هل لديك أصدقاء منهم؟
رأى فيهم أنها حاجه تسد النفس وياريت بقى ملقيش الاعتراض على كلامى لما بقول يسدوا النفس مهو لو المثاليه حريه شخصيه والالحاد حريه شخصيه يبقى كمان راى فيهم حريه شخصيه ده اولا

ثانيا حرية شخصيه ازاى يعنى مش واخده بالى ده ربنا اهلك قوم لوط بسبب العمله دى اجى انا واقول حريه شخصيه طيب ازاى وهما بيعملوا حاجه بيتهز اليها عرش الرحمن وعلى فكره انا كنت متعاطفه معاهم الاول وفاكره انهم مرضى نفسيين لكن سالت وعرفت ان ده ملهوش علاقه لا بمرض نفسى ولا عضوى ده له علاقه بان الناس دى غاويه انحراف وبس
طبعا مش موافقه على الاعتراف بيهم ابدا ولا حتى انهم يعملوا كده فى الخفا لازم يكون فى قانون يجرم الموضوع ده يا جماعه احنا دوله اسلاميه ياما نحافظ على الاسلام ياما نستنى الهلاك بقى زى قوم لوط
لاء طبعا معنديش اصدقاء منهم


هل تعتقد بوجود اضطها للمسيحين فى مصر؟
بصوا انا هتكلم بصراحه شويه انا شايفه ان فى اضطهاد لمصر كلها للشعب كله يعنى واخوانا المسيحين مش مضطهدين ولا حاجه وانا ليا اصدقاء بحبهم جدا مسيحين ومفيش اى مشاكل ومعلش يعنى انا وانا فى المدرسه لما كان تلميذه تعمل مشكله مع زميلتها المسيحيه كانت تبقى يا داهيه دقى وتنزل للمديره تتفرد اسبوع مثلا ولا حاجه كان ممكن مدرس يتنقل من فصل لفصل بسبب انه عمل مشكله مه حد مسيحى مع انه مكنش ده ممكن يحصل لو عمل مشكله معانا احنا وش هنسى ابدا ان فى بنت زميلتنا فى الفصل مسيحيه وقفت هزات مستر العربى ومقدرش حتى يرد عليها عشان المشاكل
وده بجد كان بيحصل عندنا فى المدرسه فيبقى فين الاضطهاد بس


من هو الشخص الذى تختاره لرئاسة مصر؟
طيب وهى فين مصراساسا



اذا قمت بتأسيس حزب سياسى من هم الاشخاص الذين ستقوم بضمهم فى الحزب للمشاركه فى كحم مصر حال فوزك فى الانتخابات؟
انا ممكن اعمل حزب انسانى بس لكن فى السياسه مفهمش غير فى وجع الناس الغلابه


هل توافق على مشاركة كلا من الاخوان المسلمين والاقباط فى الحكم؟
لاء


فى رايك الشخصى ماهى افضل مدونه على بلوجر قمت بزيارتها؟
يوميات عيل مصرى
عان عرفتنى حاجات انا مكنتش اعرفها ابدا
بالاضافه لكل الناس اللى لينكاتها عندى دى


هل توافقين على الزواج من رجل مطلق؟
لاء

اذا تزوجت وانجبت ولدين وبنتين اى الاسماء تحب ان تسمى؟
لاء كفايه ولد وبنت
ولد اسميه بيجاد
وبنت اسميها فريده


هل تعتقد ان توريث الكحم فى مصر سيتم فعلا او لاء؟
لا معتقدش هيتم
وبينى وبينك الشعب مبقتش فارقه معاره اساسا


فى رايك الشخصى ما هو افضل انجاز لحكومة مبارك وما هو اسوا عمل قامت به؟
انجازات كتير والله
اسوا عمل هو اللى احنا عيشينه دلوقتى

24 comments:

منوفيـــايــة said...

والله اجاباتك فوق الرائعة بجد والله بحييكى على صراحتك وتفكيرك السليم... وياريتنى لو اتسئلت الاسئله دى اجاوبها زيك كده
ربنا يبارك فيكى وألف مليووووون سلامة
بس ليا عندك سؤال....يعنى ايه اسم " نيجاد"؟
سلاااااامى ليكى

Soooo said...

عجبني قوي ردك على موضوع المثليين
بجد افحمتي اي حد ممكن يفكر انه يعارضك
وفعلا انتي عندك حره شخصيه في انك تقولي اللي يعجبك واللي مايعجبكيش

-----

باقي الاجابات دبلوماسيه قوي
خصوصا نقطة اضطهاد المسيحين





سلامووووووووووووز

Empress appy said...

سيبك من التاج اللى انا كنت حسه انك بتجاوبيه وجنبك قله من قللى مستنيه حد يعترض عليه مالك بس يا سكر انتى انا بقول عليكى هاديه وعسوله هو مرض الحزن ولالاكتئاب ماشى ليه كده سحابه وهتعدى خليكى اقوى منها

Unknown said...

هل توافق على مشاركة كلا من الاخوان المسلمين والاقباط فى الحكم؟
لاء
.............
طب ليه
على فكره انا مش من حد فيهم
.....................
من هو الشخص الذى تختاره لرئاسة مصر؟
طيب وهى فين مصراساسا
.........................
في قلوبنا اهية
في مدوناتنا
في أعمالنا واحلامنا
.................

alshared said...

بصي يا ستي

أنا تقريبا معاكي في كل حاجه
بس ليه خانة الديانه مطلوبه
الدين لله والوطن للجميع
ومش أحنا اللي هانحكم علي البني أدمين
وبعدين ايه المشكله لما أكون كافر وأكتب في البطاقه أني مسلم مفيش حد هايدور ورايا أصلا وهاكون منافق
أنما لو كان فيه حريه أنا هاقول أنا ايه مش هايتفرض عليا حاجه

وبعدين ليه الاخوان ما يمسكوش الحكم أي مصري من حقه انه يمسك حكم مصر
والاخوان جماعه منظمه وهيا أكبر الجماعات فعاليه في الشارع المصري فليه لأ؟؟

علي فكره أنا مش أخوان ومش مقتنع بالفكر بتاعهم بس المبدا لا يتجزأ

عموما ما تبقيش تغيبي تاني كده

تحياتي

رئيس جمهوريه نفسى said...

من هو الشخص الذى تختاره لرئاسة مصر؟
طيب وهى فين مصراساسا

السؤال ده واجابته فى الصميم عجبتنى الاجابه عليه بشكل كبير

فرنسا هانم said...

اجابات التاج جميله
لكن الاهم من التاج واجاباته
اللى هى حريه شخصيه
صحتك انتى يا قمر
قلقتينى عليكى
سيبك من النفسيه
والصحيه
الدنيا
مش هناخد منها حاجه
الا العمل الصالح
الف سلامه ليكى

3ala asm masr said...

مستجده
ربنا يا يخليكى يا قمر ميرسى
انتى تعرفى تجاوبى احسن منى بمراحل
الاسم اسمه بيجاد مش نيجاد

3ala asm masr said...

sooooo
جامده افحمتى دى بس وضحلى رايك اكتر فى نقطة اضطهاد المسيحين

3ala asm masr said...

appy
حبيبتى ازيك
فعلا كنت بجاوب وجمبى قله اصلى المراره عندى تعبت من موضوع المثلين ده
فعلا الاكتئاب منتشر اوى خصوصا لما الواحد يفتح كتاب ويفكر مجرد تفكير انه يزاكر

3ala asm masr said...

انا انسان
انا فعلا مش موافقه ان دول او دول يشتركوا فى الحكم لان الاتنين هيبقوا متعصبين للدينم اوى وانا شخصيا بختلف مع الاخوان فى حاجات كتير

انا مقصدش مصر اللى انا وانت بنحبها واسمنا على اسمها انا اقصد مصر الارض والكرامه والاقتصاد و...و...و..
انت فاهمنى اكيد

3ala asm masr said...

الشارد
يعنى ايه خانة الديانه مش مهمه انا بختلف معاك فى النقطه دى خانة الديانه مهمه دلوقتى عشان ناس طالعه تقولك احنا مش يهود ولا مسيحين ولا مسلمين احنا بهائين
يعنى معنى كده ان بكره يطلعلى ناس بوذيين وبعد كده ناس تجيب بقره ويعبدوه امال احنا دوله اسلاميه ليه والمفروض اننا نحافظ على الاسلام ليه مدام كده بقى يبقى نلغى موضوع الدوله الاسلاميه ده ونقفل الازهر


موضوع الاخوان اه تانى وتالت بقول لاء ليه؟
عشان الحكم محتاج وسطيه مش حد منحاز لدين معين وانا اعتقد والله اعلم اننا لو عشنا حكم اخوان هيكون بجد فى اضطهاد للمسلمين اللى هما مش ملتزمين اوى او معتدلين والمسيحين وساعتها مش هيبقى فى حاجه اسمها خانة الديانه مهمه ولا لاء لان وقتها مش هيعترفوا غير باللى فى دماغهم وبس
عشان كده وعشان احنا فى بلد فيها الديانات التلاته لازم يبقى الكحم معتدل

3ala asm masr said...

رئيس جمهورية نفسى
ليا الشرف ان كلامى يعجبك

3ala asm masr said...

فرنسا هانم
ربنا يخليكى ليا يا حبيبتى
انا الحمد له بقيت كويسه دلوقتى

آخر العنقود said...

سلامااااااااات ياهنود
انا دلوقتى بس عرفت ليه ردودك عندى بتكون متضايقة
طب مش تقوللنا
اولا ..

ثانيا..

واخيرا الف الف سلامة عليكى
:)
واجابات حلوة فعلا
وعجبنى اوى وهى فين مصر دى

ربنا يرحمنا ياهنووود
تحياتى ليكى

Soooo said...

عارفه لما يجيبو عيل صغير ويقعدو يزرعو فيه انه مش قوي في الحساب وان ابن عمه اقوى منه .. ويكبر الواد ويبقى عنده عقده في الحساب

اهو اضطهاد المسيحين نفس النقطه .. عمالين نقول اضطهاد اضطهاد .. وفعلا مصر كلها مضطهده

بس خلاص




سلامووووووووووز

3ala asm masr said...

اخر العنقود
الله يسلمك يا حبيبتى
واضح ان الناس كلها بتسال مصر فين

3ala asm masr said...

soooo
والله عندك حق واضح فعلا ان موضوع الاضطهاد مزروع جواهم بس كلنا مضطهدين

الـسـيـدة نـون said...

اولا الف سلامة عليكى يا هندودة
ومنورة بلوجك يا جميلة

طيب وهى فين مصر اساسا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ظ
بجد بجد بجد
افحمتينى من الاجابة
اجابة جامدة اوى وبتوجع اوى يا هند
بس احب اطمنك ان مصر لسة موجودة طول ما فيه ناس كويسين زيك
احنا بس لو دورنا عليها صدقينى هنلاقيها موجودة
تحياتى يا هندودة
سلام
اختك خيخة

walaa said...

اولا ربنا يفرج عنك الكرب اللى انت فيه
ثانيا اجابتك جميله قوى
عجبتنى صراحه
ولاء

مدحت محمد said...

ايه رايك فى المثليين
حاجة تسد النفس
هلكتينى من الضحك ياهند
فى اجابتك للسؤال ده
وده طبعا حرية شخصية ومحدش يقدر يقلك تلت التلاتة كام
تحياتى ليكى

3ala asm masr said...

بت خيخه واى كلام
الله يسلمك يا حبيبتى
بس واضح ان الاجابه دى مأثره فى كل الناس

3ala asm masr said...

walaa
ربنا يكرمك يا ولاء دعاءك ده جاى فى وقته

3ala asm masr said...

مدحت
انا مبسوطه اوى انى قرت اضحكك بس هى فعلا حاجه تسد النفس ولا انتى ايه رايك
صحيح يا مدحت هو تلت التلاته كام؟