CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Monday, March 3, 2008

محتاجه رأيكم


أيوه فعلا أنا محتاجه رأيكم مهو أصل أنتوا اللى عودتونى على كده وفى ناس منكم بتعاملنى على أنى أختها الصغيره وبتدلعنى كمان

يبقى لازم تستحملوا أختكم وتقولولى رأيكم

فى البدايه لولا صاحبة مدونى أنا وصحابى عرضت عليا فكرة أنى أكتب معاهم فى مجله عالنت أسمها على صوتك

ايوه ايوه اللى اللينك بتاعها على اليمين دى

وعجبتنى الفكره وشفت المجله ولقيت ان تقريبا أفكارهم قريبه من أفكارى وكتبت فعلا موضوع من موضوعين كانوا بيدوروا فى دماغى وكنت ناويه أنزلهم فى المدونه عشان أخد رأيكم فيهم ولما لولا قالتلى على موضوع المجله قلت أجرب كده يمكن أعرف أكتب حاجه خصوصا أنى قلت قبل كده أنى بحب أكتب لان مش ديما بلاقى اللى يسمعنى

المهم كتبت أول موضوع وأترفض لانه كان قصير ومع أنى أختلفت معاهم فى حكاية قصير دى الا أنى قلبت الوضع وقلت أحاول تانى مع تانى موضوع واسمه جيل بلا هويه الناس اللى أتعرض عليهم الموضوع كلهم كانوا معجبين بيه أوى وطلبت منى اللى بتاخد مننا المواضيع موضوع عن راشيل كورى لانه ملف العدد وفعلا جهزت الموضوع وبردو عجبهم

أنا بقى عايزه رأيكم أنتوا بدون ى مجاملات

عايزه أعرف أنفع ولا لاء ؟

فى حاجات غلط ممكن تتظبط ولا الامل فيا مفقود تماما؟

أنا مبحبش حد يجاملنى أكيد المواضيع فيها غلطات أنا مش معايا دكتوراه فى الصحافه عشان كده مستنيه رأيكم لانى عارفه أنى هسمع رأيكم بصراحه

المواضيع موجوده فى مجلة على صوتك اللى موجود لينكها على اليمين دى هتلاقوا موضوع أسمه مذكرات راشيل كورى وموضوع تانى أسمه جيل بلا هويه

هستنى رأيكم

أه ملحوظه بقى رفيعه كده على جنب :أبراهيم صاحب مدونة أنا وأنا قالى رأيه موضوع راشيل عجبه لكن هو شايف انه موضوع جيل بلا هويه موضوع تقليدى ومستهلك

فعلا يا أبراهيم يمكن يكون عندك حق بس أنا كان نفسى أوصل أحساسى بأننا فعلا فاقدين للهويه بس أنا شايفه أن معاك حق وأن شاء الله هحاول تانى وتالت عشان مبقاش تقليديه فى أفكارى ومواضيعى


بس خلاص

تحياتى ليكم كلكم

28 comments:

Anonymous said...

اها
اهلا اهلا بزميله الكفاح فى علي صوتك
الف مبروك علينا العدد الجديد
على فكره موضوع جيل بلا هويه من اكتر الموضوعات اللى شدتنى بجد
اتنبألك بمستقبل باهر
معاكى
اختك اللى بتكتب موضوعات فلكيه ماحدش بيقراها غيرها
:)

Rehab Mostafa said...

علشان أنا فعلاً بعتبرك اختي الصغيره ... قريت اللي انتي كاتباه مع اني والله مش فاضيه وحاجات كتير كده بس قريت اللي كتبتيه وبجد عجبني اسلوبك
موضوع جيل بلا هويه ممكن تقولي انه تقليدي بس أنا ماقريتوش قبل كده بالطريقه دي علشان كده عجبني اسلوبك
لأ في أمل كبيير كمان ;)
ربنا يوفقك ان شاء الله

د/اجدع بنوته said...

انا شوفت بتاع راشيل كورى

لكن جيل بلا هويه لسه

اسلوبك لا يختلف عليه اتنين اصلا

ده مبدئيا

ثانيا معرفش ليه متحمس لجيل بلا هويه ده

هروح اقراه بعد مخلص مزاكره باذن الله

وبأى حال م الاحوال
كيب جوينج ياهنودا

3ala asm masr said...

وينكى
اهلا اهلا اهلا
أنتى زميلة كفاح ؟
والله ما كنت اعرف
مبسوطه اوى ان موضوعى عجبك يارب ديما موضوعاتى تعجبكم

3ala asm masr said...

rehab mostafa
ربنا يخليكى بجد انا والله بعتبرك اختى من اول ما قريتلك
والحمد لله ان اسلوبى عجبك

3ala asm masr said...

د/اجدع بنوته
ربنا معاكى يارب
وهستنى رأيك فى جيل بلا هويه

فرنسا هانم said...

قريت موضوع راشيل كورى
وقريت الشعر العامى المكتوب فى اخر الموضوع
وعلقت على الموضوع هناك
وبعد التعليق
ضغطت على شاهد التعليقات
وجدتها صفر
مش عارفه تعليقى وصل ولا لا

مدحت محمد said...

ايوة طبعا تنفعى ونص وتلت تربع
ومين غير مجاملة والله
بقلك بس بالراحة عشان محدش ياخد باله
اخدتى فلوسك

منوفيـــايــة said...

انا دخلت وقريت الموضوعين
عجبنى اووى بتاع راشيل كورى.. حلو اوى بجد يا هند اسلوبك فيه جميل
وبتاع جيل بلا هوية...حلو برضو والله بس فكرنى بالحسرة اللى مصر فيها والقهر اللى البيوت المصرية عايشاه بسبب ولادهم المتأمركين
ده فى حاجات تانية كتيييير اوى الشباب بيعملها وكلها غلط ف غلط
لكن طالما موضوعك زعلنى يبقى اكيد لمسنى من جوة وبلاشك ان اسلوبك حلو
ربنا يكرمك ان شاء الله وتبقى أد الدنيا
سلام يا جميل

الـسـيـدة نـون said...

اوك يا هندودة
انا هاروح اقرا الموضوعات واجى اقولك راى
ربنا يوفقك يارب
سلام
اختك خيخة

الـسـيـدة نـون said...

هاى هندودة
قريت الموضوعين
موضوع راشيل كورى عجبنى اكتر وعجبنى اسلوبك فيه
موضوع جيل بلا هوية حلو وكل حاجة بس هاتفق مع راى ابراهيم اللى قالك انه موضوع تقليدى وقرينا عنه كتير

ربنا يوفقك يارب واستمرى يا هندودة

سلام
اختك خيخة

اه صحيح الشعر اللى فى اخر موضوع راشيل كورى
ده شعرك انتى
ده جامد اوى
سلام
خيخة

Empress appy said...

لا بجد انتى عارفه ان لسانى فرامل بتاعته بايظه
تسلم ايديك انما الموضوع التانى يعنى كويس واسلوبك فيه حلو مش وحش انما راشيل هايل بجد اقشعريت لما كتبتى عنها وزعلت قوى عليها

Anonymous said...

عجبنى اوى موضوع راشيل كورى
اسلوبك حلو اوى
وموضوع الجيل هو صحيح مش جديد بس انتى كاتباه باسلوب حلو اوى

بجد استمرى
انا شايفه انك تقدرى
:))

سلامى يا قمر
:))

كرياكو said...

هند الموضعين مهمين جدا
راشيل كورى
اللى ضحت بحياتها من اجلنا ومن اجل قضيتنا

وجيل تاية لا عارف يعمل حاجة لية ولا لغيرة

وانا والله مش عارف اعتب علية
ولا اشفق على الظروف المنيله بنيله اللى هو فيها .المهم انا خرجت بره الموضوع الموضوعين جمال بجد ةانتى كاتباهم بطريقه تحفه

3ala asm masr said...

فرنسا هانم
هحاول اشوف الكومنت بتاعك ويارب يكون وصل
شكرا لاهتمامك وردك

3ala asm masr said...

محمد مدحت
مخدتش ولا شلن انت اخدت؟
وبعدين تعالى هنا مش انت المهتم بالشئون الماليه زى ما اتفقنا ولا ايه؟

3ala asm masr said...

مستجده
مكنتش اتمنى ابدا ازعلك بس دى الحقيقه لازم نعرف سلبياتنا فين ونواجهها ونحاول نصلحها

3ala asm masr said...

بنت خيخه واى كلام
ربنا يخليكى ليا وتشجعينى ديما وزى ما قلت هحاول مبقاش تقليديه

الشعر ده مش بتاعى دى اغنيه لعبد الحليم اسمها المسيح وكتبها عبد الرحمن الابنودى

3ala asm masr said...

appy
واضح ان كلكوا متفقين فى موضوع جيل بلا هويه بس الحمد لله انه بردو اسلوبى عاجبكو
شكرا يا ابى يا حبيبتى لانى عارفه انك مش بتجاملينى

3ala asm masr said...

shayma
والله من غيركم انا مش هقدر كلامكم ده هو اللى مخلينى عايزه اكتب وعايزه المواضيع تطلع حلوه

3ala asm masr said...

كرياكو
ولما اقول كرياكو يعنى بلدياتى وكفاءه
والله انا زيك كلنا ظروفنا متلخبطه وكلنا تايهين وكلنا مش عارفين نروح فى اى طريق
بس لازم نحاول وده كلام بجد مش انشا لازم نحاول احنا مش هنعيش الف مره دى هى مره يبقى لازم نحاول نعيشها صح ونعيشها بجد

مدحت محمد said...

انا اتكسفت والله اتكلم فى الموضوع هذا
وبعدين مدحت محمد
مش محمد مدحت
سلامة نظرك

3ala asm masr said...

مدحت محمد
خلاص خلينا مكسوفين كلنا ومناخدش ولا شلن حتى
سورى كنت لابسه النضاره بالمقلوب

أحمد سعيد بسيوني said...

بسم الله
معذرة على التحليق خارج السرب
ولكن
ثورة طنطا في صور
جديد مدونة البحر
مع خالص تحياتي

رئيس جمهوريه نفسى said...

زميله الكفاح فى نفس المجله
انا شفت مقال جيل بلا هويه وعجبنى خالص وبعترض على الى قال انه مستهلك لسبب لانى لو ملقناش الهويه بتاعت جيلنا والغربه بتاعت جيلنا موجوده فالموضوع مش مستهلك ما لم يضع له حد وبصراحه موضوع راشيل كورى ما اطلعتش عليه لبعض الظروف وتجهيز مقالات الشهر ده بس وعد حقولك راى فى ااقرب فرصه

3ala asm masr said...

رئيس جمهورية نفسه
أنت بردو زميل كفاح فى نفس المجله؟.؟؟
وأنا معرفش؟
طيب ينفع كده
عموما انا معاك ان مدام الظاهره لسه موجوده يبقى أحنا لازم نفضل وراها لحد ما تتغير

Soooo said...

استفسار صغنن
هو لو حد قالك ماتكتبيش .. مش هتكتبي وهتسمعي كلامه؟؟؟؟
لو قلتي هتبطلي كتابه هقوللك كدابه
لسبب بسيط
انتي بتحبي الكتابه
عايزه يبقى ليكي صوت

انا ماقريتش المواضيع
وعارف انهم هيبقو حلوين
مش مجامله ولا حاجه
بس لاني عارف ان دماغك كويسه
وعارف انك لما هتاخدي ثقه في نفسك كمان وكمان .. هتطلعي حاجات احلى بكتير
يلا بقى اكتبي
مستنيه ايه




سلامووووووووووز

3ala asm masr said...

soooo
ربنا يخليك يارب والله العظيم كلامكم ده هو اللى بيدينى ثقه فى نفسى اكتر
يا رافع معنوياتى